The Olympics



Jag o familjen har suttit o kollat på OS mestadels av dagen vilket var ett sant nöje då den här familjen har HUMOR! Och när vi kom till längdskidåkningen så kunde jag inte hålla mig för skratt så jag var tvungen att berätta om den gången Gunde Svan bajsade på sig i ett lopp. Det tyckte dom var mycket underhållande.





Har ni inte hört storyn så ska den finnas i ågon bok med de här citatet:

"På kvällen före tävlingen fick vi någonting som tydligen var skämt, för till natten blev nästan alla dåliga i magen ... Själv hade jag inte känt någonting alls på natten. Men när jag skulle till att tävla, började min mage protestera den också. Hela tävlingen blev en pärs ... Strax innan bergspriset med tre mil kvar av loppets sex, hände det som inte får hända. Min ena skida slant i en uppförsbacke och detta ledde omedelbart till att jag, rent ut sagt ´sket ner´mig fullständigt! Jag hann alltså inte ens stanna och dra ner byxorna! ... Jag tänkte: Hur skall jag göra? Skall jag bryta tävlingen? Men det var det inte tal om. Förstapriset var fint, jag tror det var en motorcykel, och inte skulle jag väl bryta bara för att jag drabbats av denna löjliga 'olycka'! ... Folk måtte ha undrat om jag var riktigt klok, när jag åkte i mål. På grund av min pinsamma situation körde jag spurtrakan som en vilde, trots att jag var klart först. Kranskullan som skulle hänga på mig kransen fick inte en chans att komma i närheten av mig, av förståeliga skäl! Jag blåste rakt igenom målet, ut på en parkering, ner på stora vägen som dessbättre var snötäckt och fortsatte min ilskna spurt ända till hotellet!"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0